15-2017 Zawarcie warunkowej przedwstępnej umowy sprzedaży 100% udziałów w Multimedia Polska Energia Sp. z o.o.


21 lipca 2017

RAPORT BIEŻĄCY 15/2017

 

Zawarcie warunkowej przedwstępnej umowy sprzedaży 100% udziałów w Multimedia Polska Energia Sp. z o.o.

 

Na podstawie Art. 17 ust. 1  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (dalej „Rozporządzenie MAR”), Zarząd Orange Polska S.A. („Orange Polska”, „Spółka”) informuje, że Orange Polska oraz Tokida Investments Sp. z o.o. (spółka specjalnego przeznaczenia) zawarły w dniu 21 lipca 2017 r. warunkową przedwstępną umowę („Umowa”) sprzedaży 100% udziałów („Udziały”) spółki Multimedia Polska Energia Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni („Multimedia Energia”).

Zgodnie z Umową cena nabycia Udziałów wyniesie 37 milionów złotych (słownie: trzydzieści siedem milionów złotych) ustalona, jako Wartość Przedsiębiorstwa („Enterprise Value”). Wartość zostanie skorygowana o rozliczenie kapitału obrotowego i wartość środków pieniężnych na dzień zamknięcia transakcji pozostających w Multimedia Energia.

 

Zamknięcie transakcji zostało uzależnione od spełnienia się warunku zawieszającego w postaci uzyskania przez Orange Polska zgody organu antymonopolowego na dokonanie koncentracji w spodziewanym terminie do 3 miesięcy od daty zawarcia Umowy.

 

Multimedia Energia jest podmiotem świadczącym usługi sprzedaży energii elektrycznej zarówno odbiorcom indywidualnym, jak i biznesowym. Swoich klientów obsługuje na zasadzie TPA – dostępu strony trzeciej do sieci przesyłowej, co zawdzięcza postępującej liberalizacji rynku energii elektrycznej. Na dzień podpisania umowy Multimedia Energia obsługiwała około 75 tysięcy klientów energii elektrycznej, którzy generują średniomiesięczne przychody na poziomie 46 zł.

 

Powyższa transakcja wpisuje się w strategię Orange Polska rozwoju usług dla gospodarstw domowych, komplementarnych do usług telekomunikacyjnych. Pozwala ona Orange Polska zwiększyć bazę klientów korzystających z usługi Orange Energia do około 100 tysięcy, dzięki temu Orange stanie się liderem wśród alternatywnych dystrybutorów energii oraz wzmocni kompleksowość świadczonych klientom usług.